Google Ads Uitbesteden

Wat maakt Google Ads uitbesteden tegenwoordig zo belangrijk?

In dit artikel lees je alles over google ads uitbesteden. Als het om adverteren gaat ontkom je als bedrijf er niet aan om dit op een gegeven moment te gaan doen. Je wilt dat je zaak gaat groeien en dat je meer klanten krijgt. Adverteren is daarin een essentiële oplossing. Want hoe mooi je producten of diensten ook zijn, ze verkopen zich meestal niet vanzelf. Wij leven in een digitale tijdperk waarbij online adverteren een ongelofelijk belangrijk onderdeel is geworden van het internet. Dat komt omdat mensen steeds meer tijd online doorbrengen dan de oude traditionele kanalen zoals radio en televisie.

Ga je zelf campagnes opzetten of ga je google ads uitbesteden?

Wil je als bedrijf je positie verbeteren op online gebied dan is het verstandig om te beginnen met je website bij een zoekmachine. En dan gaat het voornamelijk om de zoekmachine Google, omdat daar de meeste mensen op zoeken. Om je positie bij Google te verbeteren kan je onder andere je SEA optimaliseren. SEA staat voor “search engine advertising”. Google AdWords helpt je een handje met online adverteren via Google. In dit artikel kom je meer te weten over Google AdWords en meer over google ads uitbesteden. Want het uitbesteden van je advertenties kan vele voordelen met zich meebrengen. Lees snel verder om de in’s en out’s te weten over het magisch adverteren via Google.

Wat houdt SEA precies in?

Voordat je alles over google ads uitbesteden te weten komt is het eerst handig om erachter te komen wat SEA (search engine advertising) nu precies is. Want wil je dat zoveel van je doelgroep jouw website bereiken dan kan dat bereikt worden door het adverteren via Google. Het plaatsen van advertenties via Google wordt ook wel SEA genoemd. Vraag je je af of adverteren via Google wel zo belangrijk is voor je bedrijf en of je je geld niet beter ergens anders aan kunt besteden? Het belang van adverteren via Google mag zeker niet worden onderschat. Dat komt omdat internetgebruikers zoekmachines zoals Google zeer intensief gebruiken. Waarom is Google als zoekmachine zo belangrijk en niet andere zoekmachines zoals Microsoft’s Bing? Omdat Google op nummer één staat qua gebruik van zoekmachines. In 2020 werd Google namelijk gemiddeld 6.9 miljard keer gebruikt per dag. Daarom mogen advertenties bij Google niet ontbreken. SEA is overigens niet te verwarren met SEO wat een andere tak van sport is in de online marketing. Daarover later meer.

Wat houdt Google AdWords in?

Heb je eindelijk de stap gezet om je bedrijf meer in te gaan zetten op internet? Dat is een uitstekende zet en je tilt je bedrijf echt naar een hoger niveau. Adverteren via Google kan een goede basis zijn om je internet avontuur te starten. Zo zorgen de advertenties ervoor dat je een grote doelgroep bereikt, het vergroten van naamsbekendheid en je conversieratio een krachtige boost meegeeft. Het eerste wat je moet doen voor het adverteren via Google is een account aanmaken bij Google Ads. Google Ads is namelijk het online advertentieprogramma van Google waar alles gebeurt op het gebied van adverteren. Zo kun je bijvoorbeeld via Google Ads advertenties aanmaken die getoond worden bij de zoekresultaten. Google Ads is enorm populair en heel veel bedrijven maken er gebruik van. Zowel lokale ondernemers als de grote jongens. Sommige bedrijven gaan zelf op jacht om effectieve campagnes te maken en sommige bedrijven besluiten om google ads uitbesteden. Waarom wel of niet google ads uitbesteden? Het is nuttig om te weten hoe je met Google Ads weet om te gaan en hoeveel tijd je er op een dag aan kunt besteden. Ben je een leek in online marketing dan kan je beter besluiten om google ads uitbesteden.

Wat zijn de mogelijkheden als je besluit om via Google Ads te gaan adverteren?

Of je nu het besluit maakt om zelf Google Ads te gaan opzetten of google ads uitbesteden, je krijgt hoe dan ook genoeg advertentiemogelijkheden. Alle reclamecampagnes op een rijtje. De meeste gebruikte reclamecampagne binnen Google Ads is de zoekcampagne. Wanneer je kiest om deze campagne te volgen dan worden je advertenties boven of onder de zoekresultaten van getoond. Google houdt meestal de bovenste drie en de onderste drie zoekresultaten vast voor advertenties. Je betaalt ervoor en dat maakt het gunstig van deze posities hebben de hoogste klik frequenties. 

Adverteren via de shopping campagne brengt veel voordelen met zich mee

Een tweede soort campagne is de shopping campagne. Als je besluit om hiervoor te gaan adverteren dan komen je advertenties in het shopping gedeelte van Google terecht. Een groot voordeel van dit type adverteren is dat de Google gebruiker direct de foto, naam en prijs van je producten ziet. Hiervoor hoeven ze dus niet op een link te klikken en hebben ze gelijk door waar het allemaal omgaat, zowel tekstueel als visueel gezien. Dat maakt het allemaal heel fijn, want je betaalt bij Google per klik. Zodra een Google gebruiker op één van jouw advertenties klikt dan is er grote kans op conversie. Dat komt natuurlijk omdat de gebruiker al min of meer bekend is met jouw product door het zien van alle details. De klik komt er alleen als er al een bepaalde interesse in het product of dienst is. 

Wat houden de display en video campagne in bij Google Ads?

Naast de zoek campagne en shopping campagne heb je ook de display campagne. Bij de display campagne adverteer je op partner websites van Google. Bij een partner website kun je denken aan website zoals Gmail en YouTube. Tot slot heb je bij Google Ads de video campagne. YouTube is onderdeel van Google en daarom kun je via Google Ads ook adverteren bij video’s op YouTube. Jouw advertenties kunnen getoond worden vóór of na het afspelen van je video door een gebruiker. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om de video als miniatuur te plaatsen op bekende en populaire websites. 

Een aantal tips om je SEA campagnes te verbeteren

Niet google ads uitbesteden, maar het zelf doen? Wat volgt zijn een aantal tips die wonderen kunnen doen voor je online zichtbaarheid. Belangrijk is om dan wel gebruik te maken van alle mogelijkheden die Google Ads te bieden heeft. Gebruik ten eerste bij Google Ads voor democratic targeting. Eenvoudig uitgelegd zorgt deze functie ervoor dat je advertentie bij de juiste gebruiker terechtkomt. Stel je koopt en verkoopt boeken. In dit geval zijn mensen die boeken kopen jouw doelgroep. Door democratic targeting te gebruiken zorg je ervoor dat de advertentie ook daadwerkelijk bij de juiste doelgroep terecht komt. Gebruikers die zoeken op auto’s zullen niets met jouw advertentie kunnen doen. Door het instellen van gegevens zoals leeftijd en locatie van de doelgroep kan je gericht adverteren.

Brengt behoeften en gewoonten in kaart van je doelgroep

Een andere tip die erg belangrijk is bij het adverteren via Google is dat je de behoeften en internet gewoonten van je doelgroep in kaart brengt. Zo is het handig om te weten of je doelgroep veel reageert op tekstadvertenties of toch video advertenties. En op welke manier worden jouw bezoekers het liefst aangesproken? En niet geheel onbelangrijk op welke zoektermen zoekt jouw doelgroep? Vindt antwoorden op deze vragen en je bent al een aantal stappen verder om een succesvolle advertentie campagne op te zetten. Weet je niet helemaal zeker hoe je dit moet aanpakken dan is het goed om google ads uitbesteden.

Blijf testen, testen en testen met je Google Ads campagnes

Zelfs al heb je goed inzicht in wat jouw doelgroep op internet allemaal doet, het kan een tijd duren voordat je advertenties effectief zijn. Eén simpele verandering van je advertentie kan al wonderen doen. Daarom wordt ook aangeraden om je advertenties te blijven ontwikkelen en te blijven testen. Zo houdt je de prestaties bij van alle advertentie en kan je opmerken wat wel en wat niet goed loopt. Je komt er na verloop van tijd achter welke advertenties je verder door kunt zetten en welke je beter kunt verwijderen. Testen, testen en testen dus. En ook hier geldt als je er niet helemaal zeker van bent hoe dit voor elkaar te krijgen is het beste om google ads uitbesteden aan een bedrijf of freelancer die al langer met Google Ads en SEA werkt.
 

Wat zijn de voordelen van adverteren via Google Ads?

Een groot voordeel van adverteren via Google Ads is dat je alles kunt meten. Zodra iemand op je advertentie klikt geeft Google Ads je een seintje en stelt je op de hoogte. Daarnaast geeft Google Ads heel mooi informatie weer over de persoon die op jouw advertenties klikte tot conversie. Een conversie is voor jou dus heel waardevol, want dat betekent dat er een bestelling is gedaan, of een contactformulier is ingevuld of je app is gedownload. Daardoor is het mogelijk om te zien welke advertenties het best scoren en het meest tot conversies overgaan. Advertenties die achterlopen kun je verbeteren of verwijderen.

Wat is het minimum bedrag als je wilt adverteren via Google Ads?

Bij Google heb je geen minimum bedrag nodig om te adverteren. Het is mogelijk om bij Google Ads een maximum bedrag in te stellen waar je niet overheen kunt gaan. Dat is zeer handig om in te stellen, want de kosten kunnen aardig oplopen. En je wilt natuurlijk niet met onvoorziene advertentiekosten zitten. Het is dus mogelijk om te weten wat je maximaal per dag, per maand en per advertentie kwijt bent aan kosten. Overigens hoef je je geen zorgen te maken over niet-effectieve advertenties, want bij Google Ads betaal je per klik. Dus als er niemand op je advertentie klikt dan betaal je daar ook niets voor. Vind je budgetten opstellen en bijhouden ingewikkeld dan is het slim om google ad uitbesteden.

Waar moet je opletten bij het inzetten van Google Ads?

Veel mensen denken dat Google Ads heel eenvoudig is om op te zetten. Dat komt door het overzichtelijke en gebruiksvriendelijke interface. Maar vergis je hierin niet, want er komt wel degelijk kennis en kunde bij kijken. Het heeft juist heel veel online marketing kennis nodig en je hebt er zo een dagtaak aan. Misschien iets té overdreven, maar om succesvolle Google Ads campagnes op te zetten is veel marktonderzoek nodig. Je kunt dan ook alleen een aantrekkelijke advertentie creëren als je weet wat jouw doelgroep aantrekkelijk vindt. Daarnaast is het essentieel om verschillende varianten van dezelfde advertentie uit te testen. Ze noemen dit ook wel A/B testing. Zo kom je erachter welke advertenties wel en welke advertenties niet werken. 

 Je google ads uitbesteden aan online marketing bedrijven?

Het is begrijpelijk dat als je het te druk hebt met het runnen van je eigen bedrijf je geen tijd hebt om Google Ads campagnes op te zetten en bij te houden. Of je beschikt gewoonweg niet over de juiste marketing kennis. Laat dan google ad uitbesteden aan een gespecialiseerde online marketing bedrijf.

Laat je Google Ads campagne uitbesteden aan gespecialiseerde bedrijven

Besluit je een advertentie te plaatsen in de Google zoekmachine dan kan dat veel nieuwe klanten en verkopen opleveren. Dat klinkt als muziek in de oren, maar het ligt wel iets ingewikkelder dan dat. Voordat je gaat adverteren moet je wel de basis juist hebben. Dat betekent dat er marktonderzoek moet worden gedaan en dat er tijd in creatieve advertenties moet worden gestoken. En dat is nu juist wat veel bedrijven niet hebben, tijd. Daar kiest het overgrote deel van ondernemers om google ads uitbesteden aan een online marketing bureau. Dit wordt overigens gedaan door het te combineren met SEO. 

Laat je Google Ads campagnes uitbesteden als totaalpakket

Wil je als bedrijf je online vindbaarheid en naamsbekendheid vergroten dan is het adverteren via Google een onmisbare stap. Het is dan ook aan te raden om Google Ads zelf uit te vogelen, of om google ads uitbesteden aan een online marketing bureau. Google Ads is dus erg belangrijk voor een bedrijf, maar alleen met Google Ads ben je er nog niet. Wil je echt alles uit Google halen dan is het van essentieel belang om SEO toe te voegen aan je wapenarsenaal op internet. Daarnaast is het slim om present te zijn op social media en daar ook advertenties op te plaatsen. Komt dat allemaal heel overweldigend over dan kan je naast google ads uitbesteden ook andere vormen van online marketing laten uitbesteden. Er zijn genoeg online marketing bureaus en freelancers die dat voor jou willen doen.

Wat zijn de kosten van google ads uitbesteden?

De kosten voor google ads uitbesteden ligt voornamelijk aan de grote van de campagnes. Een goed online marketing bureau zorgt voor een vooraf afgesproken bedrag. Zo kom je niet voor onverwachte kosten te staan. Zo weet je waar je als bedrijf aan toe bent. Daarnaast zorgt een goed online marketing bureau voor een overzicht van alle resultaten van jouw Google Ads campagne. Zo heb je direct inzicht waar je geld precies naartoe gaat en wat het precies oplevert.

Google ads uitbesteden is een investering voor de toekomst

Houdt rekening dat google ads uitbesteden een flinke investering kan zijn. Maar zo’n flinke investering zorgt er wel voor dat je dat er op de lange termijn het er makkelijk uithaalt. Want door het verkeerd inzetten van advertenties bereik je niet de juiste mensen. Een gespecialiseerd online marketing bureau weet juist precies hoe juiste mensen te bereiken. Door google ads uitbesteden zorg je voor effectieve en sterke advertenties die met scherp schieten. Het wordt daardoor mogelijk om zoveel mogelijk mensen die jouw advertentie zien te converteren tot bijvoorbeeld een koop. Daarnaast krijg je met effectieve en sterke advertenties een grotere naamsbekendheid. Dat vertaalt zich automatisch in groei van je omzet. Google ads uitbesteden is voor de lange termijn strategie. 

Google ads laten uitbesteden gaat hand in hand met SEO uitbesteden

Zoals eerder aangegeven gaat Google Ads (SEA) niet zonder SEO. Daarom is het van essentieel belang om ook je licht te schijnen op SEO en mogelijk te laten uitbesteden. Zo ontwikkel je een krachtige en effectieve online marketing strategie en haal je er het maximale uit. SEA gaat om advertenties en SEO gaat om de positie van jouw website in de organische zoekresultaten. Door met SEO hoog te scoren zorg je ervoor dat je website hoog in de “normale” zoekresultaten tevoorschijn komt. Dit vergroot je kans dat Google gebruikers op jouw website klikken. En dit alles zonder advertentiekosten te betalen.

Ben je ervan overtuigd geraakt en wil je google ads uitbesteden? 

Dit is een uitstekende keuze waar je op de lange termijn alleen maar profijt van zult krijgen. Klik daarom snel op onze website link om voor een goedkoop tarief je advertentie campagne te laten beheren door ons online marketing bureau. Wees snel bij deze actie en profiteer direct van grote prijskortingen op onze SEA pakketten. Met een paar simpele klikken op de knop kom je bij onze speciale pagina terecht waar je je direct kunt inschrijven en je google ads campagnes kunt laten uitbesteden. Ook bestaat er de mogelijkheid om bij ons SEO te laten uitbesteden zodat je een nog krachtigere online marketing strategie krijgt voor je producten en of diensten.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Ontdek hoe jij dagelijks nieuwe klant aanvragen voor jouw bedrijf kan binnen halen!

Ja, dit wil ik zien!


Bekijk de video compleet GRATIS!