Waarom Facebook ads uitbesteden het overwegen waard is
Heb je een bedrijf die vooral online aanwezig is dan is Facebook ads uitbesteden het overwegen waard. Door het adverteren op Facebook uit te besteden weet je zeker dat het goed wordt gedaan en je er het maximale uit kunt halen. Facebook heeft veel opties als het aankomt op adverteren. In dit artikel lees je er alles over
Laat Facebook ads uitbesteden en je opties zijn bijna oneindig
Door het creëren van goede Facebook campagnes kan je jouw doelgroep op diverse manieren bereiken. Je kunt dan denken aan leadcampagnes, vergroting van bereik bij campagnes, remarketing en retargeting via Facebook. De opties bij het adverteren via Facebook zijn bijna oneindig. Is er één tool die jou kan helpen om je doelgroep online te bereiken dan is het Facebook wel. Dat geldt voornamelijk als je besluit het adverteren van Facebook te verbinden met je online marketingstrategie.
Facebook is het social media platform waar de meeste mensen actief op zijn
In Nederland zijn ongeveer 7.6 miljoen mensen per dag actief op Facebook. Het is dan ook het meest gebruikte social media platform die er online te vinden is. Met zulke cijfers is het zeer waarschijnlijk dat een gedeelte van jouw doelgroep ook op Facebook aanwezig is. Eigenlijk kan je dat wel met zekerheid stellen. Daarom gebruiken steeds meer bedrijven en ondernemingen de kracht van Facebook om hun product of dienst aan de man te brengen, en in het bijzonder Facebook adverteren. Vooral ook omdat Facebook niet meer uit het dagelijks leven weg te denken is.
Facebook is geschikt voor zowel B2B als B2C bedrijven
Alleen het plaatsen van berichtjes op Facebook is niet genoeg. Dat is niet genoeg voor starters en niet voor bedrijven die actief zijn in de B2B of B2C. Het wordt bedrijven niet gemakkelijk gemaakt om hun doelgroep te bereiken op Facebook zonder te adverteren. Want niet al jouw updates worden getoond bij je doelgroep, omdat zij met een gemiddelde van 300 vrienden ook andere updates van die vriendenlijst te zien krijgen. Je kunt stellen dat jouw berichten zonder te adverteren 90% niet bereikt. En dat is erg veel. Daarom stelt Facebook jou als bedrijf in staat om advertenties te plaatsen. Dit is de perfecte manier om jouw boodschap aan je doelgroep te tonen. Daar gaat wel tijd in zitten en heb je dat niet? Of beschik je niet over de kennis en kunde op advertenties op te zetten? Overweeg dan om facebook ads uitbesteden.
Facebook adverteren doe je via een bedrijfsaccount
Inmiddels kan Facebook adverteren gezien worden als populairste vorm van online adverteren. Dat is absoluut het geval omdat gratis organisch resultaat steeds minder effectief is. Ben je als bedrijf gewend om via Google te adverteren dan zal het even wennen zijn als je besluit om via Facebook te gaan adverteren. Want advertenties via Facebook komen niet boven of onderaan te staan, maar tussen de normale updates en ergens in het overzicht. Via jouw eigen Facebook bedrijfspagina heb je de mogelijkheid om al jouw advertenties te beheren. Een bedrijfsaccount aanmaken doe je door middel van het eerst aanmelden via je privé account. Een privé account is nodig, voordat je een bedrijfsaccount kunt aanmaken. Klinkt dit allemaal te omslachtig dan kun je facebook ads uitbesteden zodat je weet dat het goed gebeurt.
Kies voor facebook ads uitbesteden voor effectievere campagnes
Het sponsoren van bijvoorbeeld een update via Facebook lijkt heel makkelijk en dat is het in principe ook. Je hoeft hier geen specialist voor te zijn of er voor te hebben geleerd. Het enige waar je wel op moet letten zijn de kosten die je maakt. Want de kosten bij Facebook adverteren kunnen aardig oplopen, zeker als je kennis en kunde mist om campagnes te optimaliseren en perfectioneren. Ben je niet zeker van je zaak dan kun je beter facebook ads uitbesteden. Een goed online marketing bureau werkt namelijk niet vanuit het bedrijfsaccount, maar doet dat vanuit het advertentieaccount. En dat brengt vele voordelen met zich mee. Zo kun je in het advertentieaccount regelen waar je advertentie precies moeten komen. Er zit daarom een groot verschil tussen een Facebook advertentie specialist en als gewone ondernemer. Zeker als je een drukke ondernemer bent is facebook ads uitbesteden de ideale oplossing.
De verschillende doelstellingen bij het adverteren via Facebook
Naast dat het mogelijk is om via Facebook te gaan adverteren kun je dat ook tegelijkertijd via social media platform Instagram doen. Beide zijn namelijk van één bedrijf. Maar let hierbij wel op hoe meer advertenties je gaat plaatsen hoe meer geld je dat gaat kosten. Ben je zowel zichtbaar op Facebook als Instagram dan betekent dat meer contactmomenten met je doelgroep en zodoende meer advertentiekosten. Wees er dan ook bewust van waar je advertenties wilt gaan plaatsen. De meest voorkomende reden voor ondernemers om te beginnen met het adverteren via Facebook is het vergroten van naamsbekendheid, overweging of conversies.
Stel doelstellingen op als je gebruik gaat maken van Facebook adverteren
Facebook biedt ruime en verschillende mogelijkheden aan om diverse advertentiecampagnes op te zetten. Natuurlijk afhankelijk wat het doel is van je onderneming kies je daar een vorm die bij je past. Het is altijd belangrijk om te weten voor welk doel je bij Facebook gaat adverteren en hoeveel budget je daarvoor nodig hebt. Het begint, zoals bij alle online marketing activiteiten, bij de analyse. Je kijkt in eerste instantie wie je doelgroep is, welke boodschap je wilt uitdragen en met welke kanalen je dat gaat doen. Sommige ondernemers starten heel enthousiast met het adverteren via Facebook, maar hebben nog geen idee welke doelstellingen daarbij passen. Daar komen ze pas later achter en dan is het min of meer al te laat. Daardoor kan Facebook adverteren een negatief effect krijgen en creëer je juist een effect dat averechts werkt. Allereerst dus handig als ondernemer om een doelstelling te bepalen en wat je wilt bereiken met Facebook advertenties. Klinkt dat allemaal te ingewikkeld? Overweeg dan om facebook ads uitbesteden.
De verschillende mogelijkheden om bij Facebook te adverteren
Als je naar het social medium Facebook kijkt dan zijn er diverse mogelijkheden om te adverteren. Specifiek gesproken zijn dat bekendheid, bereik, verkeer, video weergaven, app installatie, chatberichten, verkopen uit catalogus, leads genereren en winkel verkeer. Om de eerste adverteer mogelijkheid uit te lichten. Bekendheid betekent niets anders dat je jouw doelgroep laat weten dat je aanwezig bent. In de eerste fase van de customer journey van jouw doelgroep wil je ze laten weten dat je er bent. Daarom is het verstandig om hierbij te beginnen met de campagne merkbekendheid. Zelfs grote bedrijven als bijvoorbeeld Spotify beginnen met deze campagne. Ze gaan daar wel een stapje mee verder dan een normaal bedrijf door middel van creatieve video’s en allerlei soorten quiz in de advertenties te verwerken. Allemaal om de aandacht te trekken van de doelgroep. Om erachter te komen wat voor jou als bedrijf werkt is het slim om altijd verschillende advertenties uit te proberen. Zo kun je zien wat wel en niet werkt. Door middel van facebook ads uitbesteden zorg je ervoor dat advertenties zo effectief mogelijk worden ingezet.
Volg een bepaalde strategie met het adverteren bij Facebook
Naast bekendheid kan ook bereik een insteek zijn van het adverteren bij Facebook. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe product of dienst of wil je gewijzigde openingstijden laten zien dan bestaat er de mogelijk om een bereik genererende campagne aan te zetten. Met deze speciale campagne bereik je een zo groot mogelijk publiek. Hoe beter je mensen weet te bereiken, hoe beter de doelstelling van de campagne is. Want online adverteren doe je niet zomaar, maar met een bepaald doel. Een doel kan dus zijn om nieuwe producten aan zoveel mogelijk mensen te laten zien. Of dat ze bijvoorbeeld overgaan tot koop. Of wat te denken om mensen via social media naar je website te laten komen, hier gaat het dan om de optie “verkeer”. Het is zelfs mogelijk om met video’s via Facebook nieuwe werknemers te werven. Wees duidelijk in je strategie en bepaal je doelstellingen vooraf. Lukt dit niet, of gaat het moeilijk? Besluit dan om facebook ads uitbesteden.
Wil je meer verkeer op je website door middel van Facebook advertenties?
Wat kost dat? Dat is een vraag die de meeste ondernemers stellen bij adverteren. Eigenlijk zou dat bij Facebook campagne niet zo moeten zijn. Want met Facebook verdien je je investering zich terug in vooral naamsbekendheid. Zodra je een Facebook campagne start merk je dat er langzamerhand meer mensen op je website komen. Dat komt doordat ze jouw advertentie op Facebook hebben gezien. Het is dus mogelijk om op verschillende manier je advertenties op Facebook in te zetten. Om met scherp te schieten en het effectief te houden is facebook ads uitbesteden een uitstekende manier om dat te bewerkstelligen.
Wat zijn de voordelen van video advertenties via Facebook?
Enorm populair als je kijkt naar het adverteren via Facebook zijn video advertenties. Veel bedrijven maken tegenwoordig video’s, dus het is zaak voor jou als bedrijf om op te vallen. Daarnaast is het zaak om niet te veel video’s te plaatsen, wan er kan verzadiging plaatsvinden. Er liggen grote mogelijkheden als je als bedrijf gaat werken met video advertenties. Uit onderzoek is gebleken dat als je een kijker de eerste vijf seconden van een video boeit de video zeer effectief kan zijn. Daarom zie je bedrijven ook steeds meer op YouTube adverteren. Veel mensen hebben het geluid uit staan bij het bekijken van video’s via Facebook, dus het is slim om ondertiteling te gebruiken.
Maak gebruik van Facebook pixels om conversies bij te houden
Is jouw specifieke doelstelling om conversies bij te houden dan is Facebook Pixel een interessante optie. Bij Facebook kan je jouw doelgroep makkelijk doorsturen naar een andere pagina. Op die volgende pagina kunnen ze bijvoorbeeld informatie inwinnen of een product afnemen. Dit noemt men ook wel conversie. Deze type conversies blijven meetbaar vanuit Facebook. Dat gebeurt zowel als je de optie “conversies bijhouden” inschakelt, alswel bij Facebook Pixel.
Verkoop je producten via Facebook met de catalogus manager
Heb je een webshop of B2C bedrijf dan kun je ook eenvoudig de verkoop vanuit Facebook stimuleren. Het maakt in dit geval niet uit of het online of offline producten zijn. Want als je de optie “verkoop uit catalogus” inschakelt dan worden er advertenties gemaakt die jouw producten weergeven op basis van jouw doelgroep. Maak je de keuze voor deze optie dan kan je makkelijk een catalogus aanmaken met de Facebook catalogus manager.
De targeting opties die mogelijk zijn van het adverteren bij Facebook
Als je het hebt over het adverteren via Facebook dan zit de kracht in targeting. Kijk je bijvoorbeeld naar Google Ads dan maak je gebruik van diverse doelgroepen om je advertenties in af te stemmen. Zo heb je RSLA, market doelgroepen, klantmatch en targeten op demografische kenmerken. Deze opties zijn ook te gebruiken bij Facebook adverteren en noemt men doelgroep segmentatie. Besluit je om te gaan adverteren bij Facebook dan krijg je de optie om te targeten op basis van leeftijd, geslacht, talen, connecties etc. Dat maakt het adverteren via Facebook zo effectief. Wil je niets aan het toeval overlaten laat dan facebook ads uitbesteden.
Facebook adverteren heeft ontzettend veel te bieden voor jouw onderneming
De technologie die Facebook biedt helpt jou met het effectief bereiken van de doelgroep. Vaak ligt de focus op de vrienden van de likers van jouw bedrijfspagina, website bezoekers of lijsten uit CRM. Deze methoden zijn erg krachtig, maar de lookalike audience tool van Facebook is krachtiger en meer effectief voor het uitbreiden van je doelgroep. Daardoor biedt Facebook allerlei manieren om jouw advertenties zo goed mogelijk te laten aansluiten op jouw doelgroep en er alles uit te halen. Gebruik je Facebook advertenties op een goede manier dan kan je er zowel op de korte als lange termijn erg veel van profiteren. Een slimme zet is dan ook om facebook ads uitbesteden. Zo weet je zeker dat je het maximale eruit haalt zonder dat je extra kosten maakt of niet effectieve advertenties plaatst. Laat je facebook ads uitbesteden dan ook over aan een gespecialiseerd online marketing bureau die weet waar ze mee bezig zijn. Er zijn er genoeg te vinden die in het verleden grote resultaten hebben geboekt.
Wat houdt lookalike audiences precies in?
Je kwam het eerder in dit artikel tegen, de lookalike audiences. Maar wat is het precies? Lookalike audiences zijn doelgroepen die door Facebook worden aangemaakt gebaseerd op jouw vergelijking. Op basis van jouw input gaat Facebook zoeken naar een nieuwe doelgroep die past bij jouw beste klanten. Je kunt een CMR lijst uploaden met de beste klanten. Facebook gaat vervolgens op zoek naar vergelijkbare Facebook gebruikers. Dit alles gebeurt op basis van diverse data. Overigens zijn lookalike audiences van Facebook niet heel nauwkeurig, omdat het Facebook platform minder zakelijk is dan bijvoorbeeld een LinkedIn. Laat facebook ads uitbesteden om effectief gebruik te maken van lookalike audiences.
Wat zijn de kosten van het adverteren bij Facebook?
Als het om adverteren gaat, dan gaat het ontegenzeggelijk om de kosten. Omdat de Facebook advertentie mogelijkheden bijna oneindig zijn is het onmogelijk om een precies kostenplaatje te voorzien. Overigens zijn niet de kosten interessant in dit verhaal, maar wat je voor elke geïnvesteerde euro terugkrijgt. Zowel in euro's als naamsbekendheid. Kosten zijn te verdelen via je bedrijfsaccount in het kopje advertentiebeheer. Zo heb je diverse opties. Je hebt het looptijdbudget waarbij je aangeeft tot wanneer een campagne moet lopen. Tussen het begin en eind van de looptijd kan je dan een budget opgeven. Daarnaast is het mogelijk om een dagbudget op te geven. Zo zorg je ervoor dat je per dag niet meer betaalt dan je wilt betalen. Facebook houdt zich altijd vast aan het limiet. Toch kan het zijn dat Facebook zo’n 20% over het budget heen gaat. Laat je budgetten beheren door facebook ads uitbesteden.
Facebook advertenties geven geen garanties
Zoals bij adverteren bekend is, geeft dat geen garantie dat het ook daadwerkelijk echt effectief gaat zijn. Besluit je facebook ads uitbesteden dan verklein je de kans wel dat het niet werkt, maar garantie is er nooit. Bekijk dan ook van dag tot dag wat wel en niet voor jou als bedrijf werkt en pas daar je advertenties op aan. Het is zaak om jouw doelgroep goed in kaart te hebben en om zo goed gebruik te kunnen maken van Facebook advertenties. Je kunt doelgroepen bij Facebook segmenteren door diverse specificaties toe te passen. Door gebruik te maken van segmenteren zorg je ervoor dat de kosten minder oplopen. Laat facebook ads uitbesteden om er zeker van te zijn dat alles zo effectief zal verlopen.
Wil je facebook ads uitbesteden?
Ben je niet helemaal zeker over je kennis van Facebook adverteren? Besluit dan om facebook ads uitbesteden. Je zorgt met facebook ads uitbesteden aan een online marketing bureau of freelancer dat je advertenties via Facebook op een effectieve manier worden ingezet. Effectief en voor zo laag mogelijk kosten. Er is deze week een actie waarbij je grote kortingen geniet als je besluit facebook ads uitbesteden. Twijfel dan ook niet langer om je Facebook campagnes door professionals te laten beheren. Je haalt je geld er dubbel en dwars mee uit en je hebt met facebook ads uitbesteden er vooral voor de langere termijn profijt van.